Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kakav narod, takva i vlast?

Komentari (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 26 januar 2011 23:11
Pitagora
Nisam mogao da pažljivo pročitam ceo tekst jer je tako pun opštih mesta i fraza. Sva ta zapomaganja o dobrom i vrednom narodu koga vode zle elite predstavlja izgovor za sve što ne valja u ovoj državi, a mnogo toga nije na mestu. Ako i postoji zavera elita protiv Srba, `ajde onda jednom da se dignemo i stvorimo bolju elitu, ako smo za to sposobni, da pomalo parafraziram Đinđića. Kako se te loše elite baš kod nas stalno zapate?
Sa jedne strane, ona odgovaraju neprijateljski nastrojenim spoljnim elementima u pasiviziranju i slamanju naše volje i vere u sebe, a sa druge strane ona odgovaraju delovima našeg korpusa u odbacivanju osećaja odgovornosti i komformizmu („ja tu ništa ne mogu, mi smo takvi kao narod“)

Evo, ja smatram da mi Srbi nismo ni upola tako zlatni kao što autor misli, pa opet nisam defetista. Jeste, uglavnom smo sami krivi za situaciju u kojoj se nalazimo, ali možemo i da učinimo korak napred.
Preporuke:
0
0
2 sreda, 26 januar 2011 23:23
Dejan P.
Sve cestitke! Pravo u srz problema! Nadam se da je to stav koji se poklapa sa stavom vecine gradjana ove zemlje.Ako se prava politika DOS-a nije videla u pocetku,tacnije od oktobarskog prevrata,danas je potpuno ogoljena i oni se uopste i ne trude da je bar malo prikriju misleci da su zasticeni od strane svojih gazda i da ce svoju pokvarenu i izdajnicku politiku sprovoditi jos decenijama.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 26 januar 2011 23:57
Cmok Toronto
Bez obzira što iste tekstove možemo čitati u nekolio internet strana,magazina...i što spisatelji,obojeni ovako ili onako,pokušavaju da skrenu pažnju na narod,vlast,istoriju,sudbinu ostaje jedno jedin pitanje...
ODGOVORNOST
lična,moralna,politička....
Narod ili ti interesne grupe izaberu jednu vlast,koju ne mogu da menjaju osim kada izaberu drugu (svakih 4 godine)..tako da politička elita nema odgovornost prema narodu pa se pitam gde su mediji ovih dana?
Ispada da je ”Utisak nedelje” najkritičniji od svih, što je apsurd.
Čitajući ”hroniku” na jednoj polovini ekrana i na drugoj tekstove sa ”početne strane” ...očigledan je raskorak u kritičnoj misli.
Znam da nije lako sačuvati džentlmenski status ali realnost je postala ”jeziva” tako da imamo samo dva izbora...
1.Ili poludeti
2.Ili konkretno delovati.
Uz sve poštovanje prema NSPM i TV Raskršća, plaši me da je realnost postala šou koji vas je pretekla.(Kaskanje u hodu).
No ovo je samo prijateljska kritika svih nas.
Sve naj..
Preporuke:
0
0
4 sreda, 26 januar 2011 23:59
Ivan K
Imam pogled drugačiji od autora g-ina Anđelkovića. Ne slažem se da narod okrivljava sebe za stanje u zemlji, već naprotiv, kod nas je tradicionalno uverenje da će smena kralja, prestolonaslednika ili predsednika biti ključna promena posle koje će da procveta u zemlji.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 27 januar 2011 00:16
hamletovska dilema
"kakav narod - takva vlast"

"bez rada nema jela :bez dela nema jela"

...


ja baš nisam tog mišljenja koje, mislim, pokušava podmuklo da se servira, a koje je baš prevaziđeno.
smatram da je vrlo teško odupreti se takvom, rekao bih - nametnutom mišljenju.

Kao prvo, moramo biti svesni ogromnih promena kroz koje je društvo prošlo u bar poslednjih 100 godina.

Čovek je ostao bez posla, jer ga uglavnome zamenjuju mašine (traktori, buldožeri, roboti, kola,...).

Vidimo dakle da bi mogao već na tom stepenu verovatno veoma udobno da živi, bez ratova (uništavanje uglavno materijalne svojine ) - rešenje je nekreditni novac - ima o tome domaćih tekstova Stojana Nenadovića,na jednom blogu.

jedan zanimljiv detalj :

U brojevima 1528. str.26 i 1529. str.25, 1981.godine „Ekonomska politika“ je donela članak dr. Srećka Ugrina „Putevi stvaranja nekreditnog novca“, a u broju 1535. od 31.8.1980.godine, moj članak „Teorijska priroda nekreditnog novca“.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 27 januar 2011 00:26
hamletovska dilema - nastavak
nastavak citata :

Slavni novinar Slavoljub Đukić, u svom komentaru u „Politici“ napisao je: „Kada je stvar bila najinteresantnija, stopirana je sa najvišeg mesta u državi“.


Dakle, mislim da smo ispravno dokazali da pomenuta floskula "bez rada nema jela" jednostavno više ne važi.

Da vidimo kako je sa pomenutom floskulom. Mi takođe smatramo da je prevaziđena. Već smo implicitno to i dokazali na jednom drugom primeru.

Neko može da optuži narod da je takvim svojim elitama pružio poverenje, pa je stoga sam kriv zbog onoga što ga je snašlo.


Problem je u onome koji to poverenje zloupotrebljava, a uopšteno gledano sistematska zloupotreba društvenog poverenja spada u sociopatiju.


Naš narod, u ovom istorijskom trenutku, verovatno ima najgore elite i moćnike u svojoj celokupnoj istoriji.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 27 januar 2011 00:34
Kosta B.
Gospodine Andjelkovicu, hvala vam na ovakvoj brilijantnoj analizi. Evo i ovog "elitnog" u Tunisu sto pobeze glavom bez obzira sada trazi Interpol..A ovaj drugi takodje "elitni" u Egiptu vise ne moze mirno da spava jer zna da je on sledeci..Nadam se da obicnom narodu ovde nece trebati 30 godina da konacno shvati da nema elitnijeg i snaznijeg sloja drusva on nas samih. Ovi drugi koje ste vi odlicno opisali u vasoj analizi cine 1-2% stanovnistva po najboljim procenama. Sta nas onda sprecava da iskoristimo tu svoju moc? Zasto prihvatamo sve sto nam se desava bez otpora? Molim vas analizirajte ta pitanja sledeci put.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 27 januar 2011 00:37
hamletovska dilema - nastavak 02
Prvo moramo da budemo uvek i uvek svesni činjenice na koji način je formirana ova koalicija. uz stranu podršku.
Mislim da je to već možda i 80% građana jasno. Koalicija koja putem cenzurisanih .... medija nameće neke , čini mi se možda, neke vrlo, veoma čudne stavove.

Mislim i da je u pitanju veoma težak oblik negativne selekcije i da ovom narodu nije dozvoljena evolucija te da se sadašnji Srbi(janci) ponašaju poput "hibrida", usled već pomenute negative selekcije u trajanju od biće već skoro 500 godina (setimo se samo janjičara).
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 27 januar 2011 00:41
Lav
Ne znam u kojoj to Srbiji autor živi, ali u onoj iz koje sam ja - elita je baš po meri naroda. Moj grad je pun biznismena i preduzetnika koji su svi na isti kalup - prijatni, porodični ljudi, pravi domaćini. Stalno nalaze neke šeme da obrnu kapital, i valja im priznati da su zaista ljudi od akcije. Ali ako nešto krene po zlu, dobro paze da se kola prebiju na drugome, pa bio to kum ili brat (čak štaviše, tako nekako i uvek ispadne po pravilu). Ideala nemaju, i rođenu babu bi prodali, samo ako to može da se pristojno predstavi. I ne deluje mi da manjka entuzijazma za smenu vlasti zbog toga što svi misle "Ma i ti novi će biti isti". Pre će biti da u narodu nema dovoljno hipokrizije, i da su nesuđeni revolucionari svesni da bi i oni isto tako radili da im se može.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 27 januar 2011 01:22
Svetislav Kostić
Sve što autor izlaže u tekstu u kojem gotovo svaka druga riječ elita, elita, pa "elita", pada u vodu kada se kod tih "elita" u konkretnim slučajevima radi o totalno odnarođenim individuama.

Uz to plitkog uma, aroganciji prema narodu iz kojeg potiću, ako je to uopšte i slučaj, kao u Srbiji u kojoj se od običnog čovjeka Srbina, koji identičan sa prosječnim biračem, skrivaju nesrpska porijekla pojedinih članova tih "elitara".

Od kojih poneki, a imam pri tom upravo Srbiju pred očima, pipadaju onim nacionima u okruženjima, sa kojima Srbi devedesetih morali da ratiju, i dan danas sa njima na ratnoj nozi, što ni Tadićeva politika posipanja pepelom ne može da zakašira, iako taj pojam i ritual nepoznat unutar vjersko kulturnog kruga u kojem Boris Tadić odgojen od malih nogu. A to nije bilo u vrletima Crne Gore niti u Srbiji.

Zaboravite aktuelne "elite", zbacite ih sa vlasti na bilo kako, ali zbacite. I birajte na valst one koje vi, narod vaspitali u narodnom duhu.
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 27 januar 2011 08:23
Petar Izgnanik
Narod koji cupka satima pred salterima i uredno uplacuje 13 (TRINAEST!) uplatnica za registraciju kola. Narod koji ne protestuje kada mu jedan ortoped pravi haos u gradjevinarstvu, i to kad nije zauzet valjanjem racunara drzavi u kojoj je misnistar, pa jos preko firme registrovane u inostranstvu (sukob interesa, stetni ugovori, izbegavanje poreza, HALO?!). Narod kome vojne fabrike lete u vazduh jer je ovim DAHIJAMA puno da placaju strucne i stalno zaposlene ljude nego uzimaju omladince preko zadruge. Narod koga godinama vuku za nos a ne mogu da izgrade par kilometara autoputa NI KROZ RAVNICU. I da ne nabrajam.

Slazem se sa Pitagorom, to moze i mora da se promeni! Ali se plasim da nam ovakvi tekstovi sa kukanjem na "neprijatelje iz inostranstva" i zlosrecnu istoriju samo odmazu. Ni intelektualna elita koja samo kuka tako u biti ne sluzi narodu bas kao ni ova tranziciono-tajkunska koja nam je zasela na grbacu.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 27 januar 2011 09:08
Joviša Vidić
Pristojno je, prvo pažljivo pročitati članak, pa onda eventualno komentarisati, što očito nije slučaj kod pojedinih oponenata. To, da su Srbi rasrbljeni, vidi se golim okom. Srpska nacionalna kičma počela je da se grbi sa dolaskom prvih srpskih socijalista: Svetozara Markovića, Dimitrija Tucovića i ostalih nemačkih đaka. Srpstvo se žrtvovalo radi jugoslovenstva da bi se sada žrtvovalo radi nekog apstraktnog evropejstva. Nacionalna svest (nacionalizam) je u uzlaznoj linili u celoj Evropskoj uniji; to vam mogu svedočiti sa lica mesta. Jedino nacionalna svest može podupirati: nacionalnu kulturu, prosvećenost, jezik, veru, običaje, nacionalnu ekonomiju, školstvo i sve ostalo. Za navedeno nije dovoljna samo nacionalna svest; neophodna je i nacionalna država. Nije slučajno, da svi evropski narodi imaju svoje nacionalne države.
Joviša Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 27 januar 2011 09:33
Branisalv Nikolic
Bravo!!!!!
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 27 januar 2011 09:35
Deki
O srpskoj eliti mozemo da pricamo sve i svasta.Elita danas svakako nije nacionalno orjentisana,sta je sa ranijim elitima.Arcibal Rajs nimalo ne prica lepo o srpskoj eliti.Tako da se kontinuitet posle Drugog svetskog rata nastavio i pogorsao.Autor clanka nije uzeo u obzir pripadnike srpske elite koji su bili jugoslovenski orjentisani npr. Aleksandar Rankovic.Ne pricam o njegovoj odgovornosti za zlocine komunista u periodu 1944-1945,vec o smeni posle 1966. godine kada Srbija prihvata Ustav iz 1974. godine.Zasto pripadnici srpske politicke elite nisu otvoreno pobunili protiv takvog Ustava, kao sto su uradili Albanci i Hrvati i dobili i savezni i republicki Ustav koji su njima odgovarali.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 27 januar 2011 09:46
gavrilo
sjajno! isto takvo mišljenje dijelim sa Vama a Vi ste ga literarno i uspješno oblikovali i predstavili čitaocima NSPM!iz ovoga slijedi da nas samo revolucija može vratiti istinskim vrijednostima ili ćemo biti u ovoj društvenoj truleži i sami zahvaćeni procesom koji sve jede!zato na barikade!!!povratimo Dostojanstvo Srbiji i njenom narodu!
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 27 januar 2011 10:02
Nn-2
Dođu tako smutna vremena kada srpski narod pošalje svoje elite u jame, kao 1944 kada su partizani ušli u Beograd.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 27 januar 2011 11:21
Bojan
Članak tj ideja mi se generalno sviđa ali mislim da bi se sve moglo bolje razraditi i malo obratiti pažnju na logiku i zaključivanje..

a što se tiče našeg problema.. nek dan sam bio u jednom malom gradiću.. tamo sam vidio standardnu atmosferu koja vlada u našim gradovima, bijedu, neimaštinu, beznađe, lošu infrastrukturu, dezorjentisanost itd.. vidio sam i određeni broj mladih ljudi i kolega i ja smo sa žaljenjem konstatovali koliko tu ipak na kraju ima potencijala, tih mladih ljudi koji nikada neće postati doktori, naučnici, poslovni ljudi tj. koji neće imati priliku da nešto korisno urade u životu za sebe i za druge, već će uglavnom gledati kako da negdje nešto smuljaju, zaposle se preko veze, čekaju da im neko nešto da na tacni itd..
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 27 januar 2011 11:26
Bojan 2
Iz mog ličnog iskustva koje sam doživeo dole na našim prostorima (na kojima nisam više), radi se o tome da se svi oni koji imaju potencijal da naprave promjene, koji mogu da donesu nove ideje ili nešto bolje, stopiraju. To je posledica komunizma, pretpostavljam i nakaradnog mentaliteta koji smo kroz dugi period razvili. Neke konstatacije autora u vezi sa narodom su interesantne i zvuče tačno. Ipak, mislim da kod nas u principu vlada pogrešan sistem vrijednosti, pogrešno usmjerenje, ljudi međusobno sputavaju one koji mogu da im donesu napredak i promjene, nismo raspoloženi i spremni za timski rad i kao što reče jedan komentator, mislim da su mnogi ljudi svjesni da bi oni isto radili kada bi bili u prilici da dođu na vlast, i zbog toga nam ne može biti bolje. Ne može, jer svi smatraju normalnim i prihvatljivim da se bave npr nepotizmom čim dođu u takvu priliku. Prema tome, ljudi koji smatraju da je to normalno i ne zaslužuju bolje da žive, a pošto ja nisam takav odjelio sam se od bezakonika.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 27 januar 2011 11:28
M.I.T.
U našoj zemlji i narodu se odavno ustalilo uverenje da „svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje“, tj. da je nesposobnost i korumpiranost vlasti slika opšteg duha samog naroda.... Stvari, naravno, uopšte ne stoje tako i ukazuju na sasvim obrnutu situaciju.

Ako stvari nisu takve, trebalo je da nam ukaže na dokaze (ne svoja uverenja, tvrdnje, teze, indirektna merila i sl) kojima se to dokazuje. Čime dokazuje tvrdnju da stvari ne stoje tako? Ne tvrdim da stvari stoje i obrnuto, samo tražim dokaze za autorove tvrdnje. A kako dokaze ne daje, onda i zaključak o tekstu može da se "kreće" samo ka jednom smeru.
Ivan K
Imam pogled drugačiji od autora g-ina Anđelkovića. Ne slažem se da narod okrivljava sebe za stanje u zemlji, već naprotiv, kod nas je tradicionalno uverenje da će smena kralja, prestolonaslednika ili predsednika biti ključna promena posle koje će da procveta u zemlji.

Ovako piše komentator koji inače "deli" lekcije o ispravnom pisanju i jezičkom čistunstvu.
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 27 januar 2011 12:08
Starac Milija
Naša prva greška je što upravljački sloj zovemo elitom kad ona to nije. To bi se još i moglo ispraviti. Šta da kažemo na to što kod nas najbolji ljudi ne dolaye na odgovorna mesta. Zašto je to tako? U zemljama zapadne Evrope videćemo da bašibozuka ima svuda, što bi stari Grci rekli Hopi Poloi, ali zato na svim važnim upravnim mestima u javnim i državnim službama možete naći veoma odgovorne i moralne ljude od integriteta. Na njima počiva red i poredak. Stari narodi su znali da na pravednicima svet počiva, a kada su to zaboravljali, propadala su carstva.
Zašto kod nas od malih nogu po školama možete videti da loši đaci i deca sklona neradu i neredu, vode kolo i potiskuju dobre đake i dobru decu, i nameću im anti-vrednosti? (Dobri đaci su "štreberi").Nešto krupno nije u redu sa našom pedagogijom pre svega kod kuće a onda i u prosveti i u društvu. Kad tu ispustimo stvar ostalo ide samo po sebi do vlasti i elita.
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 27 januar 2011 12:18
hamletovska dilema - nastavak 0...
ko se imalo razume u poljoprivredu zna da od hibridnog semena ne dobijamo isti hibrid, već "običan" kukuruz.
Eto, u tom kontekstu sam govorio o evoluciji i "hibridima". u voćarstvu dobijamo iz jabuke plemkinje divlju,...plemkinja se razmnožava kalemljenjem.

ali Srbija još nije sasvim na dnu. Biće, verujem, ako se uvede gmo hrana. Tek onda ima da "nikne" još većih "hibrida".

Više u tome u video prilozima i slično Nikole Aleksića, iz "Ekološki pokret Novi Sad".
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 27 januar 2011 12:24
brm
"Za razliku od nekih naroda i nacija koji su nastajali kao posledica državne politike i ideologije određenih društvenih elita, što se vidi na primeru stvaranja američkog nacionalnog identiteta (kao i nekih u Evropi poput španskog, švajcarskog, italijanskog, britanskog...) pa i jugoslovenskog; srpski identitet je u najvećoj meri izgrađivan i održavan kod običnog „prostog“ naroda"

DOKLE VIŠE OVAKVE GLUPOSTI o narodu koji ima bar tri pisca najstarijih nacionalnih programa na svetu, u narodu Dositeja, Vuka i Njegoša?
PISAV TEKSTA SE OVOM REČENICOM I SAM PŠOKAZAO KAO PRIPADNIK ELITA KOJE KAO KRITIKUJE

savki narod je nsato kao "posledica državne politike i ideologije određenih društvenih elita" bez toga su skuoina etničkih grupa tj. proširenih "rođaka"...samo što su Srbi to uradili među prvima u Evropi..al to današnje elite ne znaju
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 27 januar 2011 12:30
brm
Petar Izgnanik
bravo za komentar
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 27 januar 2011 12:59
Lapovac
Polemičan članak u svakom slučaju. Ako i prihvatimo da je sve istina, gde su (u čemu su) uzroci tog stanja elita sociološki posmatrano, kada i sam autor kaže da su se javljali i u staroj kapitalističkoj i u komunističkoj Jugoslaviji i evo ih opet u ovoj kapitalističkoj Srbiji. Korov raste i razmnožava se samo na podlozi koja mu odgovara, a koja je to podloga (društveno uređenje) koja će najbolje da suzbije rast društvenog korova. (Digresija, poznata situacija sa štetnom korovskom biljkom ambrozijom koja je kažu uvežena iz Amerike i razmnožava se u ogromnim ramerama i na svim podlogama, čak i na tucaniku železničkih pruga).
I drugo, ako je Jugoslavija bila štetna za srpski narod, šta će mo sa istorijski opravdanim težnjama da svi Srbi na Balkanu žive u jednoj državi, a da se ta država ne zove Velika Srbija.
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 27 januar 2011 13:59
srdjan conic
Svaka cast na analizi. Odbrana naroda od sopstvene elite je prioritet jer od te odbrane zavisi opstanak srpske drzave.
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 27 januar 2011 14:30
Mićko
@ Pitagora

Bravo, Pitagora! SlaŽem se.
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 27 januar 2011 15:06
Danski Srbin
Ja od celog teksta mogu jedino da akceptiram naslov: KAKAV NAROD - TAKVA JE I VLAST, ostalo staje pod davno poznatim: JA TEBI SERDARE, TI MENI VOJVODO.
U ovakvoj, nikakvoj, politickoj situaciji i stanju duhova u Srbiji, najmanje sto nam nam treba je ovaj lamet nad, inace, divnim Srbima - neznam sta im je sad odjednom.
Glavni promotori i nosioci komunizma u Titovoj drzavi su bili Srbi, nemojte razlikovati druge Srbe od Srbijanskih Srba, to nije lepo.
Njihovi potomci, kao sto ste rekli, sada drze vlast u Srbiji.
Narod koji proizvodi toliko i tako dugo: politicke pampe, gramzljive, korumpirane i samozive politicare koji vode samo svoja posla, ne zasluzuje hvalospeve koje vi nudite.
Taj narod je sve ove sadasnje dva puta glasao i opet ce: "Ako Bog da srece".Radi se o ugradjenoj, samodestruktivnoj, sitnosicarskoj falinki.
Ko dobro misli srpskom narodu, mora mu govoriti istinu, ne bi li pojedinacno sagledavao svoje falinke i na njihovim ispravkama radio.
JEDINKE CINE NAROD.
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 27 januar 2011 16:54
bojan
članak je dobar ali mu hvali analiza perioda posle PRVOG sv. rata, šta nam je govorio Arčibald Rajs kao i analiza posle prvog i drugog srbskog ustanka ato je sjajno napisano u Pekićevim knjigama.Zato u ruke ponovo Rajsa i B.Pekića!
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 27 januar 2011 17:09
hamletovska dilena - nastavak 0...
vi se dakle Danski Srbine (nehotice) stavljate u propagandnu ulogu aktuelnog režima.
jedno je posledica, a drugo uzrok.
vi o posledicama, a ja o uzrocima.
stavljate se u vrlo komotnu poziciju, jer ne traži
nikakav misaoni napor, već inerciju, papagajsko ponavljanje, nametnute stavove, spin,...
Ako već nastostojite da budemo objektivni, onda neznam zašto ignorišete čak i janjičare ?
azijatski despotizam možemo isto tako pripisati okupatorima.

Sastave vlast uz strano mešanje, predizborne obmane, obećanja, a posle kriv narod jer ih je "izabrao" takve.
ne tepam nikome ali mislim da sam puno objektivniji,konstruktivniji od vašeg, čini mi se, vrlo crno-belog, pojednostavljenog, površnog,... gledišta.
Preporuke:
0
0
30 četvrtak, 27 januar 2011 17:11
brm
Danski Srbin
tačno tako, muka mi je od akademika i profesora koji selektivno iznose samo pozitivne činjenice, hvale narod ne bi li se ogrebali za još koju dnevnicu i tribinu.. predstavljaju situaciju ružičasto i da mos mi u pravi i da pravda mora pobediti...A ZNAJU DA LAŽU..i svesno javno ne reaguju iz čistog konformizma ..
Preporuke:
0
0
31 četvrtak, 27 januar 2011 17:36
Tatijana
Uglavnom, demokratija je jedna lepa ideja gde idealno društvo upravlja samo sobom itd. i tralala i sve uz slatke osmehe i kraj bajke. Nema idealnog društva, niti idealnog sistema za svako društvo i bilo koji narod. Narode treba ostaviti sa sami uređuju svoje države shodno svojim običajima i pravilima, sve dok stvarno i biološki ne ugrožavaju bilo koju drugu grupu naroda. To bi u suštini bilo blizu idealnog društva i njegovog uređenja. Neki sistemi su namerno kompromitovani i njihove osnovne ideje su zloupotrebljene. Sa demokratijom to nije slučaj, kao ni sa komunizmom. Oba sistema su sistematski nametana i isto tako korišćena; iste su im kulise i ista ideologija. Komunizam je bio pod obavezno, a demokratija isilovana kao dobrovoljna. U osnovi, oba sistema traže od većine da se ponaša kako to odgovara manjini. Komunizam, zato što je to solidarnost na delu, a demokratija zato što je to lepo i fino, zato što treba više biti zabrinut za tuđa prava nego za sopstveni život.
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 27 januar 2011 17:52
Miloje
1) Odlična analiza i odličan prikaz stanja u Srbiji, i uopšte prikaz stanja u koje je sistematskim dejstvom sila doveden čitav srpski narod. Hvala autoru što je na jednom mestu objedinio mnoštvo činjenica koje pokazuju to stanje, uz doslednu primenu logičkog zaključivanja.
2) Činjenica da i za ovakvu analizu ima „oponenata“ potvrđuje osnovnu tezu teksta, a to, pored ostalog, znači da „elita“ ima svoje propagatore svuda. Osim toga, u Srbiji ima onih koji, ne samo da nisu Srbi, nego se raduju svakoj akciji satiranja srpskog elementa. Takvi protagonisti se prepoznaju, i sa njima „rasprava“ nije moguća.
3) Jasno je da treba dejstvovati i menjati stanje, dok još nisu poništili sve što je srpsko postojalo i postoji. U tome cilju potrebno je u Srbiji da narod, pripadnici i nosioci srpske svesti, ima mogućnost svog izražavanja: radio, televiziju i novine.
To ne dopušta vladajuća ANTISRPSKA bulumenta. Protiv toga se ta bulumenta nemilosrdno bori, apsolutno svim sredstvima.
Preporuke:
0
0
33 četvrtak, 27 januar 2011 17:54
Miloje
Jedan od primera je uništavanje dnevnog lista „Glas Javnosti“ i fizičko uništavanje njegovog vlasnika. Skoro sve televizije su antisrpske, poneka nije antisrpska ali NE SME biti srpska. Uništavanju svakog glasa pobune, ili bilo kojeg izraza ne prihvatanja ropstva, služe sudovi u Srbiji. To dokazuju munjevita i nepravedna „suđenja“ svim pobunjenicima protiv ropstva u Srbiji.
4) Posle rešenja pitanja i mogućnosti izražavanja naroda, dato pod 3), preduzeti akcije za oslobađanje Srba u Srbiji od ropstva.
Preporuke:
0
0
34 četvrtak, 27 januar 2011 18:46
kaktus
Skoro mi je zao svih dobronamernih koji pokusavaju da ovu temu objasne svako na svoj nacin ali skoro niko ne vidi sumu od drveca.Zlo je svuda oko nas i da bi se pobedilo mora da se unisti tamo gde je i nastalo.Suvise je naivno verovati da Srbija moze da bude Ostrvo i da se izoluje od opakog virusa globalizma koji je zarazio ceo svet.Vrlo je interesantno da je ovo sto se danas desava u svetu vec neko pre 80-90 godina predvideo. Procitajte pazljivo "Mein Kampf",posebno deo koji se bavi "globalizacijom" gde i sam Prevodilac i urednik ukazuje na to da je Autor knjige vrlo dobro sagledao opasnosti od globalizacije, bez obzira kako je on to tada nazvao.Verovatno smo ipak bolje i ovako prosli nego da su se ostvarile njegove namere.Ko zna?
Preporuke:
0
0
35 četvrtak, 27 januar 2011 19:16
krivci
Princip da pokvarena elita kinji posteni narod kao osnovnu posledicu ima revolucije i trazenja mesije. I jednog i drugog je u Srbiji bilo previse. Nista ne cini narod tako podloznim uticaju demagoga kao stalno trazenje krivice u drugome.
Preporuke:
0
0
36 četvrtak, 27 januar 2011 23:47
Turas
Odličan prikaz.Komentator Miloje u potpunom pravu.NIKADA se ne odriči svoga,ostaćeš neminovno sam.Možemo da kritikujemo određene grupacije u svome narodu,kao autor,nikako srbski narod jer mi smo taj narod.Kome sopstveni narod ne odgovara kod mene u Šumadiji takvog nazivamo "ništak".Opredelite se.
Preporuke:
0
0
37 petak, 28 januar 2011 13:04
Toreador
Odličan članak. Posebno mi je drago što je i sam autor uočio da poslije pada Miloševića na vlast dolaze anacionalne elite.

Nažalost, inercija i nedostatak hrabrosti da se prizna greška, koja je učinjena sa Slobodanom Miloševićem 5. oktobra, i dalje za posledicu ima negacija vlastite krivnje koja se ponekad manifestuje i tako što mi se čak i ovdje (!) brišu komentari u kojima prozivam na odgovornost i same urednike ovog sajta za manjak vizije koju su ispoljili kada je Miloševiću skidana glava.

Mesija nam je potreban, nažalost ljudi su nespremni da se bore, znam iz vlastitog iskustva kada sam pozivao svoje okruženje na jedinstvo i istrajnu borbu da kao mladi, pametni i iznad svega moralni ljudi preuzmemo vlast u zemlji, da sam nailazio na malodušnost, tih inače sposobnih ljudi.
Preporuke:
0
0
38 petak, 28 januar 2011 14:25
Velja
Apsolutno smatram da je elita spram naroda. Kada jedan narod daje "veru za večeru", tj kad mu materijalno blagostanje ima viši prioritet od pravde, vere, morala, nacionalnog održanja; Kada bi jako mali broj naroda "pre izgubio glavu, nego svoju ogrešio dušu",... onda nije ni čudo da dospeva dotle da ga vode loše elite. Nije ni čudo da se takav narod onomad u velom broju odrekao vere, Crkve, otadžbine, kralja pohrlio za Titom (strancem). Nije ni čudo da je najiše glasova na prošlim izborima narod dao "žutima", jer narod interesuju samo pitanja koja se tiču "leba", tj plata i penzija i ne daje ni pet para za priče o Kosovu; ne interesije ga da sluša ni to što je teritorija ugrožena, ni što nam kulturu rastaču, ništa. Neće narod kazniti ovu vlast ni zbog Kosova, ni Vojvodine ni gej parade, niti čega sličnog, nego samo eventualno zbog para i poći će za onim ko mu ih obeća. I danas smatraju da je najbolje bilo pod Titom. Takvom narodu se, po božijem dopuštenju, daje ovakva elita.
Preporuke:
0
0
39 petak, 28 januar 2011 16:32
mesije svuda oko nas
Mesija nam je potreban, nažalost ljudi su nespremni da se bore, znam iz vlastitog iskustva kada sam pozivao svoje okruženje na jedinstvo i istrajnu borbu da kao mladi, pametni i iznad svega moralni ljudi preuzmemo vlast u zemlji, da sam nailazio na malodušnost, tih inače sposobnih ljudi.


Zanimljivo. Ne samo sto nam je potreban jos jedan mesija, nego - kakva slucajnost! - bas Vi i Vasi poznanici ste odlicni kandidati za tog mesiju.
Preporuke:
0
0
40 petak, 28 januar 2011 18:15
Velja
Onaj ko želi dobro svom narodu i državi ne bi trebao da mu podilazi, nego da mu jasno ukazuje na greške i mane i time ga poziva da se popravi. Narod ovaj ipak ima pravo da tajno glasa, odluči šta će da kupi, da sluša i gleda.
Da je ovom narodu stalo do nacionalnih vrednosti, onda bi se sve stranke i mediji, kojima je stalo do popularnosti, trudili da što više pokažu svoju privrženost i poštovanje tim vrednostima. Svi časopisi bi prešli na ćirilicu, takođe bi i sve firme, kojima je stalo do uspeha na tržištu, svoje javne natpise, etikete na proizvodima i reklame imali na ćirilici pa makar je i mrzeli.
Svi oni bi se plašili da ne budu dovedeni u vezu sa nečim što je protivno sistemu vrednosti srpske nacije. Mi međutim vidimo da to nije slučaj. Mnogi činioci se utrkuju u tome ko će pokazati više anacionalnosti, jer znaju da ne samo što neće biti kažnjeni nego će ih narod još više podržati. Ne mogu tu nikakvi uticaji da pomognu, ako narod nekoga odbaci.
Preporuke:
0
0
41 petak, 28 januar 2011 18:19
Veljkovic
Srbi su odlican genetski materijal ali imaju lose moralne vrednosti.Rezultat negativne selekcije za vreme Tita a po Arcibaldu Rajsu i ranije.Negativna selekcija je kada generala Lazarevica posaljes u Hag.Zasto bi neko branio Srbiju ako zna da ce ga Vekaric ili Tadic ili Ponos isporuciti neprijatelju.Narod to prihvata.Ne demonstrira.Ne tice ga se.
Mi smo "trpeli" 35 godina Tita u sred Beograda.Ulazili u KP da bi dobili bolji stan ili posao.Ulizivali se i potkazivali komsije i prijatelje.Sad odjednom svi postali zaklete demokrate.Cak i Titovi najveci komunisti.
Hrvati su se borili protiv Tita u SFRJ.Srbi su Tita prihvatili.Sada je kao bio los.
Srbija je puna doktora koji ucenjuju,uzimaju mito.Puna profesora koji prodaju ispite i diplome.Puna popova kojima je najvaznije da naplate uslugu.Puna neljubaznih sluzbenica na salterima.Srbin to radi Srbinu.Zato su kafici puni dok kolju Srbe u Pristini.Negativna selekcija uspela.Otporni su primorani da se isele.
Preporuke:
0
0
42 petak, 28 januar 2011 23:46
Petar Izgnanik
Veljo, kada kazete "Kada jedan narod daje "veru za večeru", tj kad mu materijalno blagostanje ima viši prioritet od pravde, vere, morala, nacionalnog održanja" kao da pokusavate da kazete da ne mogu i blagostanje i moral zajedno.

Zasto ne bi i jedno i drugo, reecimo, borbom protiv korupcije? Da demonstriramo ispred kabineta svakog ministra koji je upleten u neku aferu bio bi to i-hi-hi korak ka jednom i drugom ISTOVREMENO.

Hajde, odaberite vi najkorumpiranijeg pa da krenemo od njega. Ja predlazem Dulica. Nema od kukanja ni na strane neprijatelje, ni na nemoral, ni na komuniste, ni na odrodjenje od crkve nista. Jedino nesto konkretno da se radi, da se ova drzava bar malo upristoji, za pocetak. Onda bi sve drugo islo lakse.
Preporuke:
0
0
43 subota, 29 januar 2011 00:10
Turas
@Velja,Veljković da u pravu ste,ali ne generalno.Šta da radim,u šta da verujem.Ovde je reč o eliti,ne o srbskom narodu.Arčibald Rajs je kritikovao takođe srbsku vlast,elitu dakle.Seljaka kao nosioca države i vojnika,hvalio.Reći ćete da je danas drugačije.Sigurno da je tako.Ali isto tako je sigurno da se ne treba predavati do kraja.Kakav će biti zavisi od nas i koliko smo spremni za žrtvu.Drugu zemlju nemamo.
Preporuke:
0
0
44 ponedeljak, 31 januar 2011 00:02
Toreador
Inače, ja često govorim:

"Srbi su izuzetno potentan narod, koji ima izuzezno impotentne vođe"
Preporuke:
0
0
45 ponedeljak, 31 januar 2011 22:44
Tomislav Milanović
Nije potrebno da sebe dovodimo u zabludu. Kao narod, onakvi smo, kakve nas je pre nekoliko decenija opisao Domanović u svojim satirama na najverodostojniji i najoriginalniji način. Tu ne treba ništa ni dodavati ni oduzimati. Mi smo baš takvi i danas i to prokletstvo će nas, nažalost pratiti još mnogo, mnogo godina, decenija..., sve dok jednoga dana, kao narod, jednostavno, nestanemo sa ovih prostora. Ni malo optimistično, ali, istinito.
Preporuke:
0
0
46 četvrtak, 03 februar 2011 00:32
Jos jedan "tribalac"
Ovo je po meni najjaci tekst koji sam ikad procitao na ovom sajtu. Licno sam dosao do istog zakljucka ali nisam verovao da ce ovako precizno i beskompromisno ikad igde biti objavljen. Bojim se da masa citalaca nije u potpunosti svesna kakav se dragulj nalazi pred njima.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner